Įgyvendinant akreditacijos projektą 2022-2027 m. gimnazija veiklų turinį orientuos į STEAM programos įgyvendinimą. Sieksim įsitraukti į tarptautinį STEAM mokyklų tinklą.
STEAM ugdymas yra vienas iš šiuolaikiškiausių ugdymo būdų, integruojantis gamtos mokslus, technologijų ir inžinerijos, menų ir matematikos disciplinas, siejant jas su realiu pasauliu, pokyčiais ir progresu, darnaus vystymosi tikslais, realaus pasaulio problemų sprendimu, formuojantis mokinių kritinį mąstymą ir problemų sprendimo gebėjimus, gebėjimą kompleksiškai atpažinti tikrovės reiškinius ir juos pritaikyti.
Kauno „Varpo“ gimnazija – akredituota STEM mokyklų tinklo narė!
STEM School Label pažengusios (PROFICIENT) mokyklos ženklelis buvo gautas mokyklai dalyvaujant tarptautinėje STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos) švietimo programoje. Mokykla įvykdė specialiuosius reikalavimus ir atliko įsivertinimo procesą, kuris parodė organizacijos gebėjimus integruoti skirtingas STEM disciplinas į ugdymo veiklas.
Pažengusios mokyklos ženklelis reiškia dar didesnį matomumą nacionaliniu ir tarptautiniu lygiu, suteikia daugiau galimybių plėtoti STEM veiklas mokykloje. Šis pasiekimas gali atverti naujas bendradarbiavimo su kitomis mokyklomis ar įstaigomis galimybes.
Džiaugiamės nauju laimėjimu ir tikimės, kad šis pripažinimas įkvėps mūsų bendruomenę siekti dar didesnių inovacijų, ugdyti mokslinį smalsumą, stiprinti projektinį/ integruotą ugdymą ir skatinti kūrybinį bendradarbiavimą.
2022 m. liepos 18-22 d. ,,Varpo“ gimnazijos mokytojų komanda (aštuoni įvairių dalykų mokytojai ir administracijos nariai) dalyvavo Europass Teacher Academy organizuotuose kvalifikacijos tobulinimo kursuose ,,From STEM to STEAM Education: A New Learning Approach“ Barselonoje, Ispanija.
STEAM strategija ir jos įgyvendinimas gimnazijoje – prioritetinė sritis. Skiriame didelį dėmesį tarpdalykinei integracijai, STEM temų ir kompetencijų plėtojimui, projektine veikla grindžiamam mokymui (individualiai arba bendradarbiaujant). Siekiame sustiprinti tyrinėjimu grindžiamo gamtos ir tiksliųjų mokslų mokymą(si), todėl lektorės Marina Moreno įžvalgos ir praktiniai užsiėmimai padėjo modeliuoti įvairius pamokos scenarijus, išbandyti į mokinių kūrybišką veiklą orientuotus mokymo(si) metodus (STEAM), atliktį atvejų analizes, nukreiptas į problemų sprendimus.
Kadangi mokytojai pastiprino kompetencijas tokiose srityse kaip skaitmeninės IKT, inžinerinės/mokslinės žinios, asmeninė kompetencija, naujų dalykų mokymasis, esame pasirengę patirtimi dalintis su kolegomis.
ERASMUS+ PROJEKTAS BUDAPEŠTE!
2023 m. kovo kovo 20-24 d. „Varpo“ gimnazijos 9 A ir 9 B klasių mokinių grupė su 2 mokytojomis dalyvavo ERASMUS+ projekte Budapešte, Vengrijoje.
Projekto metu mokiniai atliko individualias ir grupines užduotis apie aplinkos tausojimą ir tvarumą, lankėsi vengriškoje pirtyje, ištyrė vandens sudėtį mokslinėje laboratorijoje, patobulino anglų kalbos žinias, gilino tarpkultūrinio bendradarbiavimo patirtį.
Paskutinė diena Budapešte skirta mokinių sukurtų video filmukų “How to reduce waste in the city?“pristatymams:
Savaitės veiklas vainikavo apdovanojimai. Mokiniams ir mokytojoms įteikti projekto dalyvių sertifikatai!!!






DŽIUGU PRISIMINTI MALONIAS AKIMIRKAS KATALONIJOJE!
Balandžio 17-21 d. Kauno „Varpo“ gimnazijos 9, 10 ir 11 klasių mokiniai dalyvavo Erasmus+ KA1 projekto STEAM veiklose Torredembarroje, nuostabiame Viduržemio jūros kurortiniame miestelyje.
Mokiniai gyveno katalonų šeimose, keliavo į senovinį Tarragona miestą – uostą, lankėsi Altafulla miestelyje, garsiame savo senamiesčiu, žvalgėsi po Katalonijos sostinę Barseloną, ypatingai po Gotikos kvartalą, vietinėje mokykloje „Institut Torredebarra“ susipažino su mokymosi sistema, katalonų liaudies dainomis, šokiais ir nacionaliniais patiekalais.
Svarbiausia, užsimezgė draugiški santykiai tarp lietuvių ir katalonų!





Liepos 17- 20 dienomis gimnazijos komanda – direktorė I. Bagdonė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui R. Butrimienė, psichologė L. Šekienė, mokytojos (D. Cibulskienė, R. Krygerienė, A. Porutienė, P. Stankevičienė, V. Vilkienė) – dalyvavo ERASMUS+ KA1 kursuose STEAM tema Islandijoje.
Kursuose dalyvavo net 15 šalių atstovai, nuoširdžiai ir dalykiškai bendradarbiavom su skirtingų kultūrų žmonėmis, vyko nuotaikinga kultūrinė vakaronė. Per paskaitas (jos vyko trijose mokyklose) susipažinom su Islandijos švietimo sistema, dėstytojai pristatė projektinės veiklos pavyzdžius (ši veikla privaloma mokiniams), pasidalino patirtimi, kaip integruojama STEAM. Išgirsta informacija mums suteikė motyvacijos, leido suvokti, kad einame teisingu keliu, patobulinome skaitmenines bei dalykines kompetencijas.
Penkios nuostabios dienos prabėgo labai greitai, oras nuostabus, dažnai švietė saulė, lietaus „išvengėm”. Mes ne tik mokėmės, bet ir susipažinom su nuostabia Islandija: vaikščiojom po Reikjaviką, didžiausią šalies miestą, kuris, beje, labai spalvingas; buvom ekskursijoje Auksinio rato turas, matėm daug nuostabių krioklių (vienas iš jų Gulfoso), buvom prie Didžiojo geizerio, Viko juodajame paplūdimyje, matėm Žydrąją lagūną, stebėjom išsiveržusį ugnikalnį.








Darbo stebėsena Kapadokijoje
2024 m. balandžio 28 d. – gegužės 3 d. Kauno „Varpo“ gimnazijos komanda – direktorė I. Bagdonė, direktoriaus pavaduotoja ugdymui G. Šukytė, mokytojos I. Čimžienė ir R. Krygerienė dalyvavo Erasmus+ projekto ,,STEAM įgyvendinimas“ veiklose Aksaray-Merkez Necmiye-Mehmet Yazici Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi (Turkija) ugdymo įstaigoje.
Projekto tikslai: susipažinti su inovatyviais ugdymo metodais ir strategijomis, STEAM veiklų integracija mokymo turinyje, patobulinti darbo komandoje, bendradarbiavimo ir klasės valdymo kompetencijas.
Siekdami išsikeltų tikslų įgyvendinimo projekto dalyviai stebėjo penkias pamokas, kuriose integruota STEAM metodika skirtinguose mokomuose dalykuose: informacinių technologijų, meno, technologijų, matematikos, gamtos mokslų pamokose. Dalyvavo veiklose netradicinėse erdvėse – lauko praktika, užsiėmimuose technologijų pamokose (siuvimas, žaislų iš atliekų gamyba, tautinis paveldas – maisto gamyba, tapymas Ebru technika). Buvo pristatytas integruotas meno–gamtos mokslų – matematikos projektas bei STEAM paremtas renginys, apjungiantis IT ir gamtos mokslų problematiką.
Mokytojų komanda ypač susidomėjo mokyklos erdvėmis, kurios naudojamos STEAM veikloms – dailės, gamtos mokslų, matematikos kabinetais, IT centru, mokslo laboratorija, mokinių kūrybinių darbų parodomis.
Vyko „Apvalo stalo“ diskusija su mokytojais ir mokiniais, skirta STEAM įtraukimo į ugdymo procesą klausimams aptarti. Diskusijos metu, dalyviai keitėsi informacija apie Turkijos ir Lietuvos švietimo sistemas, abiejose mokyklose taikomas gerosios patirties praktikas. Kauno „Varpo“ gimnazijos mokytojai dalyvavo Aksaray-Merkez Necmiye-Mehmet Yazici Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi TV įrašų studijoje, davė interviu apie įgytą patirtį STEAM veiklų integracijos tema.
Projekto veiklų pabaigoje abiejų mokyklų komandos reflektavo įgytą patirtį, aptarė iššūkius, su kuriais susiduria kasdienėje profesinėje veikloje, akcentavo STEAM įgyvendinimo svarbą šiuolaikiniame ugdyme.
Lietuvos mokytojų komanda patobulino skaitmenines, dalykines, kalbines, tarpkultūrines kompetencijas. Savo nauja patirtimi ir praktiniais įgūdžiais pasidalino metodiniuose renginiuose su kolegomis gimnazijoje ir mieste. Projekte mokytojų įgyta patirtis ir lyderystė skatins inovatyvų ugdymą(si), prisidės prie ugdymo proceso pokyčių mokykloje ir už jos ribų, padės įkvėpti kitus kolegas diegti naujoves, mokymo idėjas plėtojant STEAM integracijos veiklas.


















Darbo stebėsena Malagoje
Gimnazijos mokytojų ir administracijos komanda dalyvavo Erasmus+ darbo stebėsenos vizite Malagos IES El Palo mokykloje. Mokytojai stebėjo įvairių dalykų pamokas, gilinosi į taikomus metodus, užduočių diferencijavimą, STEAM integraciją. Vyko apvalaus stalo diskusijos su mokytojais, kurie vykdo STEAM prpjektą ir veda pamokas dvikalbėse klasėse. Aptarėme, kaip sekasi organizuoti tokias veiklas, su kokiais iššūkiais susiduria. Komanda dalyvavo integruotame STEAM renginyje lauko klasėje. Vizitą vainikavo išvyka į Malagos universitetą, kuris yra STEAM projekto IES El Palo mokykloje koordinatorius.



Spalio 9-13 dienomis “Varpo” gimnazijos komanda dalyvavo Erasmus+ kursuose ”Critical thinking ad mindfulness in STEAM” Prancūzijos užjūrio teritorijoje Rejunjone. Kursų metu charizmatiškas lektorius pateikė daugybę pavyzdžių ir praktinių patarimų, kaip ugdyti kritinį mokinių mąstymą. Dirbdami grupėse ir individualiai, analizavome skirtingus atvejus, ieškojome problemų sprendimo būdų, išbandėme skirtingus smegenų mankštos būdus. Kita svarbi kursų dalis – praktinės užduotys gamtoje, kurias jau taikome STEAM pamokų ir renginių metu. Kursų metu lankėmės vietos mokyklose, susipažinome su jų veikla, stebėjome keletos pamokų fragmentus. Veiklas užbaigėme Goosechase programėleje sukurta užduotimi grupėse, kuri apibendrino, ką sužinojome kursų metu.




2024m. Balandžio 27 – gegužės 4 dienomis. Kauno “Varpo” gimnazijos atstovai vyko į Erasmus+ projektą Turkiją. Projekto metu mokiniai dirbo mišriuose grupėse, atliko užduotis gamtos mokslų laboratorijoje, tyrinėjo gamtos objektus ir pagal savo stebėjimą atliko skaičiavimus. Greta veiklų mokykloje, buvo aplankyta sostinė Ankara, Juodosios jūros perlai Amasra ir Safranbolu, taip pat Turkijos lankytina vieta Kapadokija. Matėme pasakišką kraštovaizdį: neįtikėtinų formų kalvų ir urvų. Turėjome galimybę išgirsti jų folklorinę muziką bei pamatyti tradicinius instrumentus. Po visų užsiėmimų nuvykome iki seniausio tilto, esančio netoli Karikalės miesto. Paskutinę dieną turėjome galimybę apsilankyti miesto Rotušėje, susipažinti su miesto meru bei Erasmus+ regioninio centro direktoriumi Rıza Aydin. Patirtis buvo neįkainojama ir unikali.








MOKINIŲ IR MOKYTOJŲ KOMANDA – ISPANIJOJE!
2024 m. gegužės 17-24 dienomis Kauno „Varpo“ gimnazijos mokinių ir mokytojų komanda dalyvavo „Erasmus +“ mainų projekte Ispanijoje. Per pirmąsias tarptautinio bendradarbiavimo dienas aplankyti net du – Caceres ir Alcantara miestai, susipažinta su turtinga Ispanijos istorija ir architektūra, kultūra ir maistu. Tyrinėti natūralūs gamtos kraštovaizdžiai! Likusias dienas mokiniai dirbo grupėse, stiprino sveiką gyvenseną aktyviose sporto veiklose, atliko interviu Alkantros įrašų studijoje. Prieš išvykstant ir atsisveikinant – vakarienė su ispanų šeimomis bei sertifikatų įteikimas. Puiki tarptautinė patirtis!




Birželio 10–14 dienomis „Varpo“ gimnazijos komanda dalyvavo Erasmus+ kursuose „Non Formal Education in Formal Education Institutions Training“ Lenkijos miestelyje Lešne. Kursų metu aktyvi lektorė pateikė įvairių pavyzdžių ir praktinių užsiėmimų, kurie įtraukia jaunus žmones į formaliojo ugdymo veiklas ir suaktyvina mokymosi procesą. Dirbdami grupėse analizavome įvairius scenarijus, išbandėme skirtingas neformaliojo ugdymo veiklas, kūrėme mokinio paveikslą, kuriam reikėjo pritaikyti skirtingus mokymosi organizavimo variantus pagal individualius poreikius. Mokymų metu ne tik susipažinome su naujais mokymo(si) metodais, bet ir praplėtėme akiratį jau žinomų priemonių taikymo galimybėmis.





2024 m. rugsėjo 23 d. – 30 d. Kauno „Varpo“ gimnazijos komanda – direktorė I. Bagdonė, psichologė L. Šekienė ir geografijos mokytoja R. Krygerienė dalyvavo Erasmus+ projekto ,,STEAM įgyvendinimas“ veiklose Ruvo (Italija) ugdymo įstaigoje.
Projekto tikslai: susipažinti su inovatyviais ugdymo metodais ir strategijomis, STEAM veiklų integracija mokymo turinyje, patobulinti darbo komandoje, bendradarbiavimo ir klasės valdymo kompetencijas, siekiant, kad kiekvienam mokiniui būtų prieinamas ir užtikrinamas STEAM dalykų mokymas, praktinės veiklos gimnazijos laboratorijose, regioniniuose ir kitose pritaikytose STEAM erdvėse.
Siekdami išsikeltų tikslų įgyvendinimo projekto dalyviai stebėjo pamokas, kuriose integruota STEAM metodika skirtinguose mokomuose dalykuose: fizikos, chemijos, informacinių technologijų, technologijų ir menų, matematikos, fizinio ugdymo pamokose. Dalyvavo veiklose netradicinėse erdvėse – informaciniame centre, muziejuje, lauko praktikoje. Buvo pristatytas STEAM paremtas renginys, apjungiantis IT, menus, muziką ir ERASMUS šalių integraciją. Taip pat mokytojai lankėsi mokyklos erdvėse, kurios naudojamos STEAM veikloms – menų, gamtos mokslų, matematikos ir IT kabinetais, IT centru, mokslo laboratorija.
Lietuvos mokytojų komanda patobulino skaitmenines, dalykines, kalbines, tarpkultūrines kompetencijas. Savo nauja patirtimi ir praktiniais įgūdžiais pasidalino metodiniuose renginiuose su kolegomis gimnazijoje ir mieste. Projekte mokytojų įgyta patirtis ir lyderystė skatins inovatyvų ugdymą(si), plėtojant STEAM integracijos veiklas.










MOKINIAI DALYVAVO PROJEKTE ERASMUS+ SUOMIJOJE!
Kauno „Varpo” gimnazijos devintų ir vienuoliktų klasių mokiniai, kartu su mokytojomis I. Čimžiene ir D. Plėdyte dalyvavo ERASMUS+ projekto veiklose Lohjos mieste, Suomijoje. Susitikimo tema: „Ar mano emocijos mane išskiria?”.
Kartu su bičiuliais iš Suomijos ir Norvegijos mokyklų, gimnazistai analizavo emocijų reikšmę kasdieniniuose pasirinkimuose, diskutavo apie emocijų valdymo būdus, kūrė patarimus žmogui, patiriančiam sunkumus. Veiklos buvo įdomios, mokiniai piešė, diskutavo, vaidino kasdieninės patirties situacijas.
Projekto metu gimnazistai ne tik dirbo, bet ir mėgavosi nuostabiu laisvalaikiu kartu – kelione į Suomijos sostinę Helsinkį, picų vakaru ir bilijardo varžybomis. O ko verta suomiškos saunos patirtis!!!
Nuostabi patirtis, užmegztos naujos draugystė ir noras pratęsti bendravimą!















